Saturday, September 25, 2010

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A roundabout instead of traffic lights' "Asylum."

A couple of weeks ago, the Administration has invited the families of the children attended the kindergarten "Duca D'Aosta" Rivignano to dun meeting at the council chamber of City Hall to inform them of the project to replace ' current (only) traffic lights at the intersection of Via Umberto I, Via Udine, via and via Codroipo Varmo, where even the corner 'on asylum. "
Present at the meeting Anzil by the Mayor, the Councillor Tonizzo and technical authority to develop the project, the first evidence is that the meeting was a real flop in As there were only 13 people (including myself and a colleague recommended).
frankly do not understand also why he wanted to involve, at least at this early stage, only parents of children frequantanti the 'Asylum': While these might seem the most directly concerned, but in my humble opinion, all other Rivignano citizens have the same right to know and be able to intervene at this early stage of this project, knowing the intentions, the costs and assessing their usefulness and possibly expressing prorie evaluations.

This project make a round, wanted by the Administration, will be implemented by shifting of € 160,000 already allocated for the expansion of the initial stretch of Via Cavour (which will continue to remain so pericolosetta), we wonder, though, as you can throw overboard so that the design costs of enlargement will have to pay for power , since the intervention was almost in the implementation phase.
This new project, the approximate cost of about € 130,000, includes a round (it will be almost flat, with a minimum elevation of the central disk), which is precise size and the remaining € 30,000 would be needed to rearrange (?) A stretch of pavement Via Cavour, where we understand. Not having
we could see a final design of questa futura rotonda, ma solo quello "preliminare", ci restano alcune perplessità:
1) verificare se la rotonda, che dovrà "incastrarsi" tra le opere adiacenti esistenti, avrà davvero le dimensioni minime obbligatorie che ci hanno annunciato (se non rispettano tali dimensioni, in teoria non potrebbero farla ... poi in Italia "si combina");
2) verificare come potranno circolarvi i camion, soprattutto i "bilici", senza dover necessariamente salire sopra il disco centrale (che se fatto ripetutamente, lo disfano);
3) verificare, ed è forse la cosa più importante considerato che le auto tenderanno a muoversi sulla rotonda, seppur rallentando, senza fermarsi, se la visibilità a destra di ognuno che impegna tale rotonda (forse ostacolata dagli edifici esistenti) sarà sufficiente a garantire un adeguato tempo di reazione per garantire la sicurezza.
Per obiettività, in conclusione, va riconosciuto che l'idea di intervenire sullla recinzione dell' "Asilo" verso via Udine arretrandola un po' (dove ora c'è il portone con in parte un piccolo porticato) per ricavare un rientro atto a ospitare la fermata del dello scuolabus e delle corriere di linea senza bloccare la strada, è una buona idea.
Attendiamo di conoscere come si evolverà il progetto (e se vogliono farlo conoscere a tutti i rivignanesi).

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